Fireball Island: The Curse of Vul-Kar
This new version boasts an island that is even bigger than the original (and yet fits in a smaller box) and more marbles. It is a family-weight game for 2-4 players (5 with an expansion) that plays in 30-45 minutes. Simple card play replaces the random roll-and-move of the original, and the set collection for the treasures offers some interesting choices for players.
- Deze editie is in het Engels.
- Geschikt voor 2 - 4 spelers.
- Je bent ongeveer 60 min. aan het spelen.
- Vanaf 7 jaar is dit spel te spelen.
Fireball Island: The Curse of Vul-Kar
Op basis van 6.250 ervaringen op het toonaangevende Boardgamegeek.com
Dit spel wordt aangeraden voor (in %):
This new version boasts an island that is even bigger than the original (and yet fits in a smaller box) and more marbles. It is a family-weight game for 2-4 players (5 with an expansion) that plays in 30-45 minutes. Simple card play replaces the random roll-and-move of the original, and the set collection for the treasures offers some interesting choices for players.
Naam | Fireball Island: The Curse of Vul-Kar |
---|---|
EAN | 867825000338 |
Taal | Engels |
Aantal spelers | 2 - 4 |
Speeltijd | 60 min. |
Minimale leeftijd | 7 jaar |
Uitgever | Restoration Games |
Fireball Island: The Curse of Vul-Kar uitbreidingen
Fireball Island Wreck of the Crimson Cutlass
Long ago a pirate ship crashed on the shores of Fireball Island. During your visit you can stumble upon it through one of the many caves. Gather the pirates' treasure but watch out for cannonballs that seem to be fired by apparitions of the long-dead buccaneers.Wreck of the Crimson Cutlass introduces a new play area to Fireball Island: The Curse of Vul-Kar. The ship features new treasures to collect and introduces new action cards with more of a take-that feel. On the ship you'll face two new threats. The crow's nest collect marbles until it suddenly tips over spilling them all over the deck of the ship. The jolly roger in the bow launches a single marble toward anyone foolish enough to take the captain's wheel.
Fireball Island - Spider Springs
Deze uitbreiding van Fireball Island voegt een nieuwe locatie toe om te verkennen, een nieuw soort schat om te verzamelen en een nieuw gevaar: spinnen! Spinnen zijn aan het einde van het spel minpunten waard. In het midden van de afgrond bevindt zich een soort "spider launcher". Knikkers kunnen de draagraket activeren, waardoor de spinnen uit de kloof komen en zich naar het hoofdeiland kunnen begeven. Je stuurt zelfs spinnen door Vul-Kar met de nieuwe actiekaart Arachnoclysm. Er is bovendien een nieuwe manier om van het eiland af te komen: via een geheime onderzeeër!