Pharaon: Conflits
This first expansion for Pharaon adds conflicts to the already busy life of the children of the Pharaoh and solving them can prove quite expensive but also very rewarding.
Conflict tiles will be placed on several spots of the Wheel of Actions substantially increasing the Action Cost for the corresponding areas. Paying this costs will gain the player Sword tokens giving them access to the new Bonus Actions from the different areas.
This expansion also comes with new Nobles Artisans and alternative Pharaoh tokens to enrich the game.
—description from the publisher
- Deze editie is in het Frans.
- Geschikt voor 1 - 5 spelers.
Pharaon: Conflits
Op basis van 75 ervaringen op het toonaangevende Boardgamegeek.com
This first expansion for Pharaon adds conflicts to the already busy life of the children of the Pharaoh and solving them can prove quite expensive but also very rewarding.
Conflict tiles will be placed on several spots of the Wheel of Actions substantially increasing the Action Cost for the corresponding areas. Paying this costs will gain the player Sword tokens giving them access to the new Bonus Actions from the different areas.
This expansion also comes with new Nobles Artisans and alternative Pharaoh tokens to enrich the game.
—description from the publisher
Naam | Pharaon: Conflits |
---|---|
EAN | 3760273010171 |
Taal | Frans |
Aantal spelers | 1 - 5 |
Uitgever | Catch Up Games |
Basisspel voor Pharaon: Conflits
Pharaon
In Pharaon ben je één van de kinderen van de Farao. Jouw leven wordt geweid aan de voorbereiding tot het hiernamaals: je laten omringen door ambachtsmannen en edelen, de prachtigste doodskamer in te richten, offers doen aan de Goden en hun eisen te vervullen. Pharaon is een spel dat de mechanismes van resource-management en worker placement in één mechanisme combineert, dankzij het Wheel of Actions. Het bevindt zich in het midden van het bord, omgeven door 5 gebieden, die de 5 acties in het spel vertegenwoordigen. Elke ronde geeft het Wiel aan welke grondstof moet worden uitgegeven om toegang te krijgen tot de bijbehorende actie. Als het wiel aan het eind van elk van de 5 rondes van een segment draait, schommelt de toegang tot de acties gedurende het spel. Als gevolg hiervan moeten de spelers hun acties plannen, waarbij ze moeten anticiperen op welke grondstoffen ze nodig hebben voor de volgende ronde. Maar er zijn een beperkt aantal beschikbare plaatsen op het wiel, waardoor je gedwongen wordt om op je tegenstanders te letten, welke grondstoffen ze hebben, en wat ze misschien van plan zijn.